Owner Post Them Follow Dash



YAya IEdayah
YAya IEdayah;

Bonjour!



Strive for your dreams, Work hard to get what you like, Otherwise you'll be forced to just like what you get.

Tagboard

Speak clearly, if you speak at all; Carve every word before you let it fall



Berat naik dan penyelesiaan.





Sejak masuk belajar dan duduk asrama ni berat badan I makin menaik. Dulu berat 50-55kg dan tidak menjejaskan bentuk badan ku yang cantik ini. huhuhu. Sekarang berat I sudah mencecah 65kg? WHAT! I tak tahu macam mana boleh gemuk. Maybe sebab balik class petang tidur, pastu bangun makan, buat assignment  sikit, pastu tidur balik. HAH ! Mana tak gemuknya . Pastu bila dh gemuk badan naik, nampak bentuk badan macam gemuk baru nak mengadu kat ibu. Baru la nagis nak kurus. Itu lah masalah remaja zaman sekarang. Dah tersungkur baru tergadak. hahaha! *Macam buat jahat lak cakap macam tu* 

Tapi tak pea aku ada solution dan jalan penyelesaiannya, iaitu.... jeng jeng jeng


yang pertama, seperti yang di atas, namanya pun dah tertera diatas... Setakat aku gel ni memang nice la, inci perut aku pun dah kurang. Aku sapu masa nak berzuma atau excersice je. huhuhu. Buat work Out kn. Hah! nice la sambil dia panas sambil berpeluh memang.. perghhh ! bukan main best lagi peluh kau keluar banyak-banyak. hahaha. Tapi dia tak ada lah panas sangat sampai boleh buat orang meloncat-loncat macam kera kena belacan kan? korang boleh check gel ni kat  kakpysecretstudio. Kalau korang tak percaya gel ni boleh loss inci boleh geledah instagram yang aku bagi tu. Sebab kakpy pun pakai gel ni dan berkesan wow.... dan banyak gila testimoni yang berkesan dan aku akui ianya amat berkesan..

Product yang kedua pulak, dari hakak Shazlin Hussin. PIONEERS OF DETOX TEA MALAYSIA IZZY SKINNY. Ada 4 jenis tea. Tapi aku cenderung untuk kempiskan perut and nak peha gap. So aku amik la Detox Tea dan Long legs Tea. Rasa dia kurang tapi bila tambah lemon or honey. Boleh telan gak. Tapi kalau tak letak lemon or honey still boleh telan sebab dia tak lah pahit sangatkan. Teh ni dia tak memberak atau boleh menyebabkan beri-beri macam clenx tea. Tapi setiap kali I sembelit *sorry* then bila I minum teh ni taik *sorry again* akan keluar laju tanpa perlu memaksa. Huhuhu. Teh ni baik untuk penghadaman dan boleh juga gap kan peha biar tak berlaga.


Yang ketiga, aku kerap buat zumba kalau rajin la. Kadang-kadang tak rajin sebab buzy buat assigment tak pun buat work out. Aku banyak download video zumba and work out sampai dah nak naik hafal step dia. huhuhu. Lepas pakai gel 7 Break tu aku terus buat zumba. Memang berpeluh la kau. Sampai bacin-bacin baju kau dek peluh yang dikeluarkan semasa berzumba. huhuhu...

Itu jelah jalan penyelesiannya. Kalau kau makan ubat kurus tapi malas bergerak, sama je macam tak payah makan supplyment tu. Buat membazir duit je. hahaha. Tapi ada gambar aku kurus and gemuk dan korang boleh bandingkan. Gambar aku zaman muda and zaman aku masa 9teen ni. hahaha. * Ceh, macam dah tua sangat umur awak tu yaya. huhuhu* 


2016                                           2014 
Banyak perbezaannya tu Bagi aku la. huhuhu . Okey la bubye..