Owner Post Them Follow Dash



YAya IEdayah
YAya IEdayah;

Bonjour!



Strive for your dreams, Work hard to get what you like, Otherwise you'll be forced to just like what you get.

Tagboard

Speak clearly, if you speak at all; Carve every word before you let it fall



Puasa ! Puasa ! eh ? dah nak Raya ?




wahh ! rasa dah lama gila tak update blog nikan ? Bukan dah lama , tapi memang lama sangat laa .. malas nak tulis dan tiada idea .  kesian blog ni berhabuk ... fuh ~ fuh ~ fuh ~ * tiup habuk *  kaorang apa kahbar ? sihat ? kalau sihat bagus la kalau tak sihat pergi jumpa doktor yee .. almaklum la bulan nieh musim penyakit , contoh-contoh penyakit bulan ni ialah sakit mata , sakit perut cirit-beret , demam , selsema dan macam-macam laa .. satu rumah aku sakit perut kecuali aku la .. eheheh .. Okey cukup ! terpesong dari tajuk dah nieh .. ini just pendahuluan okey .. yang bawah-bawah baru isi perengan satu . * cet ! macam buat karangan sekolah je *



Okey ! tajuk kita ialah " Puasa ! Puasa ! eh ? Dah nak Raya ? " . Jadi setelah beberapa hari , jam , minit , saat , dan minggu  kita menyambut RAMADAN AL-MUBARAK , pasti kita akan menjuarai kemenangan yang paling " UMP ! " gitu kan ? agak-agak apa yang " UMP ! " sangat tu ? * fikir ! fikir ! fikir ! ting ! * hah ! dah dapat , mestila HARI RAYA AIDIL FITRI  kan ? yeay ! yeay ! yeay ! dah nak raya .. setelah pejam celik pejam celik akhirnya kita dan nak raya tau !! Lagi seminggu je awak ! tau tak lagi , seminggu ! sO ....

Kauorang dah siap persiapaan ?? yela kalau Hari raya nak menjelma tu mesti la sebuk nak masukkan duit dalam sampul raya , buat  atau beli kuih raya , shopping sakaan . dan lain-2 laa .. fuh ! mesti kauorang cerewetkan masa shopping ? yela kalau boleh raya nieh , semua nah " GAH " alah-alah Mak Jemah raya kampung , tak pun nak comel macam KAK TON kan ? huhuhu .. kelas kau timahh gitu .. * hish ! apa aku merepak nieh ? * sorry la I  suka merapau you ~ okokoko ... aku rasa  rumah aku belum ready nak raya , yela sebab pelita tak pasang , baju raya tak ada , kuih raya pun tak ada taw ! fuh ~ menyedihkan gilakan ? tau dahh ~

Lagi satu sebab aku tak ready nak raya sebab , aku sedang berfikir adakah raya nieh duit raya aku akan masyuk ?? yela makna taknya awak ~

Bagi orang yang muda macam aku ni mungkin tak dapat duit raya , yelah aku dah besar , dah umur 16 tahun pun taw ! kalau  dapat duit raya tu memang nasib laa .. tapi bagi aku raya tahun nieh macam tak best .. sebab nanti duit raya tak masyuk meyh ! sedangkan masa aku darjah 6 pun tak dapat duit raya sebab tula telebih tinggi sangat dan macam orang berkerja memang tak la kan nak dapat duit raya . tu baru satu .. yang kedua pulak , tak boleh jalan sebuah rumah ke sebuah rumah dengan adik-adik kecik .. kan kan kan ?? yela bila dah besar takakn la mau ikut adik-adik nak beraya , malu la saya , awak ! awak tak malu ke ? ehehe ~ tapi raya tahun nie aku nak ikut rombongan cik kiah a.k.a kawan-kawan aku pergi beraya .. weeee ! nieh first time taw aku nak beraya dengan kawan-kawan kalau tak beraya dengan ibu abah tak pun duduk rumah jelh nyah ~ bosan gitu kan ! kan ! kan !

Tapi walauapapun raya ni bukan sekadar kita ingat duit nak masyuk je .. tetapi dengan adanya raya orang yang selalu buzy di tempat kerja sehinggakan tak sempat nak menjenguk sebelah menyebelah mungkin akan dapat melebihkan masa untuk kunjung mengunjungi jiran depan , seblah , belakang , atas , bawah . dan mengeratkan hubungan silatulrahim antara sesama islam Insya'Allah ..

Jadi tu je lah aku nak update .. aku rasa post aku nieh dah panjang lebar , kalau dekat sekolah pun waktu buat karangan Bm belum tentu banyak isi , huraian dan contoh yang aku bagi .. eheheh . Akhir kata dari aku


PESANAN RINGKAS : Orang dok sebuk puasa aku dah post pasal raya .. wahahaha ! sory okey :3 dan esok aku Ujian PERDAGANGAN .. wargg !!!