Owner Post Them Follow Dash



YAya IEdayah
YAya IEdayah;

Bonjour!



Strive for your dreams, Work hard to get what you like, Otherwise you'll be forced to just like what you get.

Tagboard

Speak clearly, if you speak at all; Carve every word before you let it fall



contest :penulis senja terakhir.


assalammualikum n hello....
nampak tak banner kat ats 2...
musty nmpak kn...yaya nk masuk contest 2 lorh...
hobi yaya ske 2lis novel..n yaya dh buat lima buah novel...
tp blom d'buiat buku..heheh..
klu bly yaya nk wat buku..but nty2 je lorh...
contest nie d anjur kn oleh blogger penulis senja
yaya x geti wat sajak butpandi buat cerita or yaya pangil novel...
tanpa membung masa yaya akn tunjuk kan yaya punya karya ...

yaya punya karya

tajuk cerita nie ialah cinta abadi...
yaya sebnr nye wat smpai ep 7 but yaya cmpur kan je lorh ye...

sebab yaya nak masuk contest nie :
yaya sje je nak masuk...mne lah thu bly menang kan....
sbb yaya mmg ske 2lis-2lis n reka2 cerita aka novel lah...
yaya sje  je nk asah bakat yang yaya ade nieh...
supaya tidak d hanyut kan ke sungai..heheh...



CiNTa aBaDi 

pagi itu,cuaca dingin aku baik....oleh krana tugas yg kusandang sebagai pegerusi kelas,maka dengan itu

aku perlu jalani  tanggungjawabku untuk megawal keadaan bilik darjah semasa ketiadaan guru...jauh dari

sikapku yang sebenar...aku bukan lah seorang gadis yang lasak atau kasar...tetapi aku terpakse berubah sikap

kerana kelasku dpenuhi budak2 yg nakal

oleh keranasemalam aku terlewat menghatar laporan kelas...aku terpakse menghatar nye  pada waktu pagi

itu...napaknye terpakse lah aqw menerima leteran akk kerani ayg koya n mulut leser tu...sabar je lh aku...

dalam perjalanan ke pejabat sekolah itu...aku bertebung dengan seorang budak lelaki yang sama baya

dengan ku...aku yang sememang nye pemuarah dgn senyuman n pramah telah memberi nye sekuntum

senyumaan sebagai permulaan perkenaln...

"erk...awk budk baru ke???'' tye ku kepada budak lelaki itu...

"ye...saya bdk baru ....bwu dipindah kn  ke sini...dan saya mahgu memastikn saya akn masuk ke kls

mana"jawap budak laki itu dgn peramah....dia jugak tidak lokek jugak degan seyuman dengan seyuman itu

jugaklah menampakkn slesum pipi nye dn membuat kn lebih nampak ketampanan nye...

"ouh....yeke??eh.....mana lah tahu tup2 kiata sekelas rupanye...lucu gak kn...?!...ouh ya saya ada lagi

urusan yang harus di urus kn nty kita berjumpa lagi ya......?!"aku meningal kan budak lelaki itu bersendiri an

dan pergi ke pejabat...

ketika di kelas sedang aku sebuk mengawasi   kelas yang pada katika itu tiada guru...tiba2 terdengar  suara

seorang wnaita membari salam kepada ku....akU Menjawab salam dan segara menoleh....wanita itu

terseyum...aku segara mendaptkn wanita tersebut....

"ya,makcik cari sapa??maaflah kelas saya bising sangat....ada apa2 yg boleh saya bantu makcik??"tanya ku

dan sedia memberi perkhimatan..

"erk...ini kelas 1 maju ke??"tye wanita tersebut...

"ouh..ya ini kelasnye!"...jawap ku pula..

"begini...sebenar nye ank makcik ditempatkn di kls ini.tp nampak nye guru kelasnye tak ada...makcik kne cpt

nie...ada urusan lain lagi yang makcik nk urus kn!''kata wanita itu yang nampak gelisah....

"klu mcm uh x apa lah..di mana ank makcik?boleh lah dye masuk kls dulu...nanti saya akn uruskn dengan

guru kelas saya nanti."jelas ku dengan terang,,,,wanita itu tersenyum dan segera memangil ank nye

supaya  masuk ke dalam kelas..ketika itu jugaklah...aku terkejut setelah mengetahui siapa pelajar

tersebut...sungguh x disangka sekali ...

"eh..awk??!rupa-rupanye budak lelaky yang aqw jumpa at pejabat skolah tadi......dye hanya tersenyum...

"oh..kmu berdua sdh kenbal rupa nye ...senang hati makcik xde lah ank makcik nie keseorangan..."kata

wanita tersebut..

"tk apa lah amkcik.... saya ada...nty jika ada apa2 dey tidak lah segan mahu beri thu saya.......ouh ya!!

sementara ini awk ddk lah at sebelah wan itu......lagi pun sebelah wan tida sesiapa duduk....."aku

mencadang segera budak lelaki itu pergi ke meja sebalah wan......."kata ku pada budak leki i2...

masa itu byk mata yang memandangnye....maklum lah...budak baru...

setelah lama berada dalam kelas yang sama ,baru lah aku tahu sedikit sebayak tentang

dirinye....namanye amri....ank kepada seorang wanita  jutawan dan mempunyai syarikat

terbesar....namun sikapnye tidak lah seperti ank orang kaya yang lain....dye  bersikap sederhana dan

tidak suka menunjuk-nunjuk yg dye itu ank seorang kaya....

namun seronok berkawan dengannye....tidak lokek berkongsi idea dan pengetahuan..pelajaran aku

semakin baik  selepas berkawan dengannye....hubungan kami semakin rapat........kami sering bersama

 walaupun dye ke makmal ataupun ke kelas pendidikan kelas jasmani...bukan itu sahaja,kami jugak

dalam kelab yg sama....memang kami selalu bersama..tetapi yg pelik nye tak ada pulak mulut

yang mahu gossip kn kami...tu yg pelik 2....dn selalunye bebudak dlm sekolah nie alergi sikit dengan

perihal mcm nie....ah!apa2 pun aku ttp aman dansentosa daripada benda2 yg kalut itu betul x???

***************************

sepanjang pershahabatn kami,dye yg selalu mengamil berat ttg diri aku....aku pulak malas nk jadi

repoter yg x bertauliah..itu dye punya pasal lah...lantak lah!!!mmg brutal lah aku nie kan....huhu...i2 pun

dye masih nk kawan dengan aku lagi...klu aku lah jadi dye musty aku dh putus kn hubungan

persahabatan aku degan dye sebb aqw x thn dengan kerenah lorat aku sendiri....walaupun dye itu

lelaki pujaan hati dlm setiap budak permpuan dekat sekolah aku,tak pulakdia nk berminat nk kenal

dgn salah stu bebudak permpuan 2...aku nie terkecuali lah...daripada catagory 2....mybe sbb aqw rapat

dgn dye...aqw rasa biasa je dengan dye ...lain lah dgn dye 2,klu x sakat aqw n usik aku stu ary alamat

nye x sempurnah lor hidup dye....kadang kala...dye nie ada juga something yg x kne...nk kata gila x lor

gila....ahh...nvm je lor...

demi mengambil hati aku...dia sering membelikn aku cenderahati apa bila dia pergi bercuti bersama

kelurganye...dia tidak juga lupa untuk  menghubungi,walaupun dia mana dia berada..dia selalu 

mencerita kn tentang percutian dia kepada aku...aku nie yg sememang nye dugu n bebal just meniya

kan aja ceritanye dn but2 tetarik pada cerita nya...

tba2 pada satu ary beriya-iya cuba megaja aku pergi ke kedai buku....ini kali pertama dia ajak aqw

keluar bersama dye...i2 pun pada ary sab2 selepas balik ke kelas tambahan....sememang nye setiap

ary sab2 cikgu akn buat kelas tambahan kata cikgu persediaan awal untuk f3...

"balqis! ary nie lepas balik sekolah koe ada nk pergi mne2 x?"tye amri kepada ku...

"tak....knp?"jawabku..

"lepas sekolah nie saya nk ajak awak pergi ke kedai buka lah.....sana nk cari bebearapa buku rujukn

untuk ulangkaji di rumah..."jawab amri

"ouh..yeke okey lah.... lg pun saya juga mahu cari buku ulangkaji jugak....tapi sebelum2 saya nk minta

izin ibu saya dulu k? "jawab ku

"eeeee.....awak nie mmg best lah....okey lah.....cepat lor tepn ibu awk 2..."jawab amri

"yaeleh dye lak yg over lebih.....lolx btl lah dye nie.."(dalam aty)

maka...seperti yg dijanji kn oleh kami...kami pun ke bus stop untuk pergi ke bandar.....hari itu aku

tngok dye lah yg paling seronok  sekali...sesekali dye senyum sorang2 mcm org x btl un ada...haha...namun keHANDSOmE an diri nye x penah abiz utuk terselah....
ketika kami hendak menyeberang jalan,aku  yang memang geri dengan jalan raya yang beasar yang luas

itu,tiba-tiba amri menarik tanganku untuk meyeberang bersama2...aku malu dna tergamam dgn perbuatan

amri i2...serta-merta jantung ku berdegup kencang....aku merasakn sesuatu perasaan yang lain tidak seperti

ary2 yang lain.....kencang nye jantung seperti habis membuat exercise..

rasa suhu badanku meningkat sampai tahap maxsimum....mta n badan ku berpintar-pintar dibuat nye..seram

sejuk mcm kne simbah air sejuk di wak2 pagi un ada..itu lah kali pertama tangan ku dipaut oleh seorang

lelaki selain family ku...

sejak amri berADA di sekolahku...dye selalu jadi iguan pelajar2 permpuan di sekolah aku...cuma aku je yang

berbeza sikit..biasa lah budak cantikmcm aku nie senasib lah mcm amri 2......sungupun amri ada ciri2 lelaki

idaman setiap gadis sekolah..mane x nye dgn kacak...bergaya...kuat iman...kulit itam manis...senyuam yg

menawan degan lesum pipi  nye yang membaut kan lagi dye itu lebih  kacak..mmg carta class 6ber satu

budak lelaki yang lebih handsome dkt sekolah....syok gila kwan denagan amri nie....mne2 pergi mesti aku akn

dlayan...lebih senang  mcm sekarang nie..free...tidak ada masalah langsung...

"oops!!!sorry balqis...amri tak sengaja."tiba2 suara amri mengejut kan aku...myne dye ingat aku marah kn

dye atau memek muke aqw yg sememng nye dugu itu yang sednag merah padam..

"ah!!!ouh..x de apa...x de apa2 pun..."jawapku...yang aku pulak tersengeh2 mcm kerang busuk..tapi yang

sebenar nye aku malu....

"eh..awak nampak comel lah...bertambah cute bila awak senyum...!"usik mari pula..

"erkkkk...mne ada!jgn awak nk usik saya lagi...nty..."kata-kataku terputus..

"nty apa?nak kne peluk?!"usik amri lagi..aku dengan muke merah padam terus meninggal kn dye seorang

diri...aku menyedari dia datang mengejar untuk mendaptkn ku..

"hye....x akn merajuk pulak....alah sayang amri..makin kuat balqis merajuk...lagi mengancam rupa

balqis..tergoda pulak amri..."

"eeeiiii!bencilah awak nie!"

"benci??!janganlah nanti amri x de kwan....balqis x kesian kn amri ke??"dgn memek muke seposen

dye...pada ketika itu jugak lah amri segera memaut tanganku dan menguncup tanganku...mmg sah dye nie

ada something yang x kne nie....penyakit aku tadi semasa di pimpin tangan amri datang balik tapi yang ini

rasa degupan dua kali ganda...mcm dinding batu  menghempap aku rasa nye..tapi ....knp dengan aku je dye

jadi gila???!hish buat saspen btl lor si amri nie...
"balqis sebenar nye saya dh lama suke kn awak...sudah lama saya nk luahkn isi hati saya pada

awak....tapoi saya nk 2gu  masa yang sesuai tuk melepas kn luahan hati saya....balqis..saya betul2 sukekn

awak..."

dum!!kepalaku mcm kne sambar panah petir sudh...tak ku sangka ayt2 itu akn terkeluar

dari mulut mamat nie..rasa nk pengsan pun ada gak....apa yag x kne dgn mamat nie un aqw x thu..??

"a...awak ske saya ke??!!awk...awk thu x ...kita x sesuai utuk awak....lagi pun saya rasa nie bkn msanye

untuk kita bercinta...erkkk....saya rasa kita lupakn dulu pasal nie kita foces untuk masa hadapan

okey....lagi pun kta bly jadi kwan je kn....kita kne laksana kn dulu tugasan kita sebagai seorang

pelajar....bly x awak.....?!"belum sempat aku menghabis kn ayt ku...amri terus memotong..

"tapi...balqis saya  bly....!!!"

"awak try lah dulu.....selepas kita selesai kn 2gasan utama kita bru kita fikir kn fasal nie okey...lagi pun

kita ada banyak masa lagi kn...dan awak ada byk pelung lagi kn...amri,jagn lah kita terburu-buru ok...

hehm....?!"aku mberi pendapat dan memujuk...akhir nye dye dapt menerima walaupun berat hatinye..

"amri...saya bkn x suke awak.....saya suke !dan sayng awak jugak...tapi masanye belum sesuai

lagi!saya harap awak tak amik aty degn  kata2 saya tadi.."jelaskulagi...kini baru lah amri

terseyum...sekuarng2 nye dia tidak amik aty dengan kata2 aqw tadi itu...sebenarnye aku sendiri tidak

thu mengapa mengapa aku berkata sedemikian...tidak kus angak aku ada perasaan sayang pada

dia...sayang seorang kwan.....

lima tahun kemudian,hampir tiga thun aqw tidak bertemu dangan amri lagi...namun hubungan

kami masih belum terputus..kadangkala dye menelefon ku dan menceritakn perkembangannye...aku

turut tumpang gembira dengan kejayaan dalam cita-cita untuk menjadi  seorang arkitek....
pada ketika itu juga,aku berkenalan dengan seorang pemuda yang kebetulan telah menolong ku semasa





kereta ku rosak....muhaimin ,namanya sejak hari itu lah aku mula berkenalan dengan si dia.....daripada menjadi sahabat





kepada menjadi pasangan kekasih....namun hubungan ku dengan amri  masih belum





terputus...dan amri juga tahu akan wujudnya muhaimin dalam hidup ku...dan muhaimin juga tahu yang





aku dan amri adalah kawan....sunggupun bukan amri yang menjadi pasanganku....tapi amri hormat





dengan keputusan ku....masa berjalan dengan begitu pantas sekali........akhirnya aku mula mengikat hubungn





perkahwinan kudengan muhaimin....memang tidak diuga...sudah suratannya .....jodoh pertemuan semuanye di tangn





tuhan.....siapa sangka...........hari-hari yang mngembirakan dan penuh dengan mendebarkan  berlaku.....akhirnya tiba





jua...aku yang  sedang menanti seorang insan yang amat aku sayang akan muncul dan akan meyarungkan sebentuk





 cincin ke jari manis ku...semkin hampir waktunya....semakin berdebar ku rasakan..."assalammualaikum....~~~"suara





lelaki dari luar bilik ku..."waalikummusalam....~~~"aku menjawab dan bersedia untuk bersua  muka dengan insan yang





aku cintai....."balqis kau telah menepati janji mu...sayangaku benar-benar gembira.."bisik lelaki itu ke telingaku....aku





tersenyum  dan memandangnya yang  berbaju melayu berwarna putih... lengkap dengan samping berwarna





hitam...seyuman nye yang telah lama aku nantikan dan dengan seyumn itu jugak lah yangtelah  memikat hati





aku..."ya...sudah jodoh ku denganmu, amri...."





amri???knp amri  orangnya??bagaimana dengan muhaimin,kekasihku sebelum ini?semuanya sudah ditakdirkan dan aku





 pasrah dengan nya....segala ini berlaku tanpa diduga.....aku hilang arah dan punca nya berlaku selepas aku menerima





berita kemlangan dari salah satu wakil pengantin lelaki..... iyanya tidak patut berlaku pada tarikh perkahwinan





kami...hampir gila aku dibuatnya...apa yang mndorong aku hanyalah mati...keadaan aku turut disimpati oleh amri ...dari

amri lah aku teruskan hidup aku....atas sebab sokongndan perangsang dye lah...maka hidup harus diteruskan...dan aku


masih mempunyai keluarga dan akujuga  bertanggungjawab dan sekurang-kurangnya ada lagi insan yang sayang akn

diriku...
secara jujurnya ,biarpun aku telah menghancurkan hati amri ,namun cintanya terhadap ku tidak pernah pudar

awalnya,aku tidak menyangka betapa dalamnya cinta dan ikhlas amri terhadapku...biarpun aku telah menolak 

cintanya..tetapi dia tidak penah putus putus untuk mengejarku....

"balqis....janganlah awak bersedih lagi...yang pergi tetap akan pergi...yang kita masih hidup ini harus

menjalankannya....."amri pujuk ku supaya bersabar untuk menghadapi cubaan ini....

"amri......balqis nak mintak maaf.."

"maaf...buat apa??!"

"kerana balqis tidak luah knan perasaan balqis pada mari dulu...balqis takut, balqis akan salah sekiranya

balqis menerima amri.."

"syyyy,,,,,jangan cakap macam itu sayang.....amri tidak penah ambil hati dengan kata-kata blaqis..yang

paling penting sayang gembira dan bahagia  dengan kehidupan yang kita telah bina...walaupun sesiapa

yang balqis pilih ,amri tetap akan menyanyangi dan amri tidak mahu melihat gadis yang amri sayang derita

dan duka.... sudahlah!!! yang pergi akan tetap pergi...dan sekarang ini kita kena jaga kehidupan yang kita

bina sekarang ini"jelas amri panjang lebar....aku terseyum selepas mendengar kata yang ikhlas yang

terkeluar dari mulut amri itu...aku bertuah kerana dapat menjadi isteri amri....

"abang!!!"

"apa sayang panggil  tadi kuarang dengarlah"kata amri suruh aku megulang kata-kata aku tadi...sebab ini

baru pertama kali

aku memanggil dirinya abang....

"erkkkk....a.....abang.......balqis sangat mencintai abang.."amri tersenyum padaku dan terlihat sekali lesum

pipi dan ketanpanan amri......lalu amri mendakapku dan menkuncup dahiku......aku bertuah kerana mendpat 

suami seperti  amri....didalm hatiku aku mula bertekat...

"aku akn menyayangi insan ini seperti mana insan ini menyayangiku...."
   
nielah karya yaya okey x...huhu...
klu nk baca novel yaya agi bly baca tat novel grafik 

yaya nk tag kan lah..
n kepada yang membaca blog yaya...:D

Labels: